štvrtok 1. decembra 2016

Kúzelné upratovanie?



      Túto knihu som si kúpila so zámerom , že si konečne všetko upracem a budeme všetci šťastní a spokojní. Ale.... S malým dieťaťom, ktoré si vyžaduje veľa pozornosti a s inými povinnosťami k tomu sa to dalo zrealizovať len čiastočne. 
                                                                              


        Publikáciu napísala mladá japonka, ktorá urobila s jej teóriou upratovania dieru do sveta a jej kniha sa stala celosvetovým bestsellerom. Tak prečo by som to neskúsila, keď to má byť také super....
 No ja som to skúsila, ale až také úplne super to teda nieje.
        V skratke trošku opíšem o čo vlastne ide. Upratovanie sa delí do štyroch kategórií . Podľa poradia sa upratuje najprv oblečenie, potom knihy , komono- všetko možné( to, čo nespadá do ostatných kategórií) a napokon sentimentálne veci- rôzne spomienkové predmety. V prvom rade treba povyhadzovať všetko, čo v nás nevzbudzuje "spark joy" tzv. radosť z danej veci . Keď sme už všetko vyhodili a nechali si len kúsky, ktoré pravidelne nosíme, a ktoré v nás vyvolávajú radosť, tak nastáva samotné upratovanie.
       Oblečenie sa má uskladňovať tak, že má stáť na hrane. Nemá ležať a byť poukladané na sebe. Na obrázku je ukážka niektorých takto poskladaných vecí. Šaty alebo veci, ktoré treba zavesiť, majú byť zavesené zľava doprava od najväčších, najhrubších až po najmenšie a najvzdušnejšie kúsky.

Ukážka skladania niektorých kusov oblečenia ( úplne vpravo sú ponožky, tričká , sveter a rifle)


     Takto vyzerajú poskladané veci v šuplíčku našej malej princeznej. Tu by som vyzdvihla jedno veľké plus tejto metódy, a to je, že je všetko prehľadne usporiadané. Človek vidí, čo má na výber a danú vec vyberie bez toho, aby pokrčil alebo pováľal ostatné oblečenie (ak máte veci poukladané na sebe).



       Zatiaľ som zvládla upratovanie oblečenia, ale dúfam, že postupne sa dostanem aj ďalej.


Môj názor: 

            Je to skvelý nápad, hlavne to vertikálne uloženie oblečenia a prehľadnosť, ale má to aj svoje negatíva. Ak máte doma policovú skriňu, tak do nej oblečenie takto nepoukladáte.  Jedine ak si do nej kúpite zásuvné diely alebo krabice, ktoré sa dajú vysunúť.
          Druhá vec je to, že nesúhlasím s až tak drastickým vyhadzovaním vecí ako to Marie opisuje. Dosť veľa vecí by mi naozaj chýbalo, keby som ich vyhodila, ale to je každého osobná záležitosť.
  Sú dva extrémy ľudí... jedni sú "škrečkovia",čo všetko skladujú a druhí, čo majú len posteľ, stolík a pár kúskov oblečenia - toho času veľmi moderní minimalisti. Ja si vyberám zlatú strednú cestu.
          Ďalšia vec je, že odkedy takto skladám oblečenie,  tak mám pocit , že je všetko viac pokrčené....ale ako je to možne? Veď v knihe sa píše, že táto metóda zaručuje, že oblečenie sa menej krčí, lebo nieje uložené jedno na druhom....takže???? Kde som urobila chybu? Možno majú byť kúsky oblečenia ďalej od seba, alebo možno tento typ skladania nie je až taky super. Neviem. Ak má niekto skúsenosti s touto metódou, dajte vedieť.


Zopár motivačných citátov z knihy:


                               "  Kúzelné upratovanie dramaticky zmení naše životy. "    
                            ❤
                                               "Upratovanie priťahuje šťastie."                 
                            ☺
                                "Váš skutočný život sa začne, až keď upracete dom."
                            👀




                                                

         

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

Mimi Simi Template by Ipietoon Cute Blog Design